Mitt fotograferande blir mer och mer seriöst…

Trots att jag länge har bevarat min Canon EOS 400D, även en betydligt äldre Canon EOS 500 som ej är digital, sà lyckas jag med merparten av mina fotografier, eller kanske tack vare det faktum att jag känner till funktionerna pà mina apparater. Jag älskar svart-vitt, när ett fotografi verkligen är lyckat sà förblir det ett fint fotografi. Även om jag gillar att fotografera Paris pràmar som bebos och vissa som är flytande restauranger, jag föredrar svart-vitt. Vilket jag hellre satsar pà…

Jag har scannat fotografiet eftersom det ej är digitalt ifràn början, som det pà ”les boquinistes”, vilket var ett kort i svart-vitt som jag tog för att visa det Paris som jag älskar. Det är inte de stora magasinen som intresserar mig, det är butikerna i de gamla byggnaderna som är intressanta att besöka och bokhandlarna utefter La Seine. 

Fast ärligt talat, jag är intresserad av det lilla i vardagen, vilket kan vara en blick i tunnelbanan, eller just en reflektion…

Jag kommer nog att màla en tavla av det sista fotografiet, jag gillar liksom reflektionerna….

Que de mes photos – min huvudsakliga fotoblogg pà franska, men kommentera kan ni göra pà svenska om ni vill…

https://500px.com/MariaThunholmEn kanadensisk site som jag publicerar en del av mina fotografier pà…

Annars sà syns det pà mitt twitter när jag publicerar ett fotografi, det är där ni kommer att finna mig mest hädanefter…

Om mariadesuede

Je suis d'origine suédoise, des racines en Wallonie et en Italie. Mon plus grand intérêt est la vie sauvage et je souhaiterais essayer de sauver les animaux menacés de l'extinction.
Detta inlägg publicerades i Fotografi och märktes , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Mitt fotograferande blir mer och mer seriöst…

  1. Tant Otto skriver:

    Fina foton…visst är det härligt att fotografera? Kameran har varit min ständige förljeslagare ända sedan jag fick min första kodak instamatic kamera då jag var 12. Sedan dess har jag förevigat många oförglömmliga stunder.
    Jobbade i fotobutik i hela 14 år så mitt liv har varit fullt med bilder av alla de slag…
    Svartvitt har jag framkallat själv…det är där man kan få bilden som man vill…fantastiskt!!

    Kram och Gott nytt År!

    • mariadesuede skriver:

      Tack, jag har mest màlat i mitt liv, men fotograferat vid sidan om, skisser gör jag ofta ocksà… Fotografi kan vara allt fràn minnen till konst, mitt liv har ocksà krestat kring bilder… Jag skissade pà blommorna när jag lärde mig namnen pà latin för att det var lättare att komma ihàg namnen dà…
      Svartvitt älskar jag att framkalla, av samma orsak som du beskriver…

      Örnkram och tack det detsamma !

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Jag håller med dig svartvitt är snyggast när det är bra taget!

    Hemikramar ♥

  3. prinsessanbarbis skriver:

    Underbara foton, proffsiga, önskar Dej en fin och trevlig Påsk / Kram Barbis.

Lämna en kommentar